Rozhledna Svatobor
Přístup

Autem nebo na kole ze Sušice

Na posledním kruhovém objezdu z města si vybereme směr na Hrádek (orientační bod - supermarket) a ulicí Hrádeckou vyjedeme z města a vystoupáme na kopec Hrádek. Po jeho zdolání klesáme a v prudké pravotočivé zatáčce odbočíme vlevo do lesa. Pomalu stoupáme vzhůru a po asi 2 km dojedeme do obce Odolenov. Za obcí dojedeme po necelých 2 km serpentinami k vrcholu. Zaparkujeme cca 150 m od rozhledny, proti telekomunikačním věžím. Ubytovaní hosté mají vyhrazené parkování přímo za chatou.

Odkaz na mapě ...>

Pěšky

Ze Sušice po červené

Sušická pavučina

Z náměstí se vydáme po červené turistické značce a oranžové „Sušické pavučině“ ulicí Klostermannovou a Pod Svatoborem a po necelých 2 km dojdeme ke Scheinostovu zátiší (613 m.n.m.), kde nás upoutá 1. informační tabule o kopci opředeném řadou pověstí a legend. Po odpočinku pokračujeme dál kolem opravené studánky a po dalších cca 300 m opustíme červenou TZ a odbočíme vpravo (oranžová pavučina) na nově opravenou „Hadí stezku“, která nás dovede téměř na vrchol. V polovině stezky se jistě zastavíme u 2. informační tabule, kde si porovnáme výstup na Svatobor s výstupem na řadu jiných známých vrcholů. Na konci stezky se nezapomeneme podívat na 3. informační tabuli, která je na startovací rampě závěsného létání, odkud je krásný pohled směrem na Strakonicko. Po blízké silnici dojdeme cca za 5 minut na vrchol Svatoboru.
Délka trasy 4 km (1,5 hodiny).

Ze Sušice po modré

Z náměstí půjdeme ulicí Americké armády a Tylovou. Za městem můžeme odbočit ke starému vodojemu (557 m.n.m.), odkud je nádherný pohled na Sušici. Vrátíme se zpět a pokračujeme po modré až k Úbočí Svatoboru (cca 2,5 km), kde odbočíme vpravo a po žluté TZ dojdeme po 1,5 km k rozhledně.
Délka trasy 4 km (1,5 hodiny). Trasa je vhodná pro cyklisty.

Z Červených Dvorců

Na cyklostezce poblíž autobusové zastávky začíná žlutá TZ, která nás dovede po asfaltové silničce do Horních Dvorců a dále přes Úbočí Svatoboru až na jeho vrchol. Trasa je také značená jako modrá „Sušická pavučina“ a je vhodná i pro cyklisty.
Délka trasy je cca 3,5 km.

Z Petrovic

Z Petrovické návsi půjdeme po modré TZ přes Posovice, Žíkovy do Dohaliček, odkud je krásný pohled na Šumavu. Dále půjdeme lesem o pěkné cestě až na Úbočí Svatoboru (cca 5 km) a odtud po trase č. 3.
Celková trasa je 7,5 km a je vhodná i pro cyklisty.

Z Velhartic

Po červené TZ se vydáme kolem velhartického hradu, přes Horní Staňkov a Cihelnu do Svojšic, kde si můžeme prohlédnout tvrz postavenou poč. 14. století. Pokračujeme dál do Odolenova a Odolenku, kde byly na místě dnešního dětského tábora vyhledávané lázně s léčivou vodou. Odtud je k rozhledně necelý 1 km.
Celková délka trasy je 10 km a je vhodná i pro cyklisty, kteří mohou použít silnici z Odolenova až na rozhlednu.

Z Hrádku

Od železniční stanice půjdeme po žluté TZ přes Hrádek, kde můžeme navštívit nově rekonstruovaný zámek. Pokračujeme dál přes Odolenku až na vrchol Svatoboru.